Charakteristika vyučovacieho predmetu DEJ
– spolu s humánnou zložkou zemepisu a občianskou výchovou tvorí vzdelávaciu oblasť spoločenskovedných predmetov.
– predstavuje jeden z významných prostriedkov procese humanizácie žiakov
– žiaci si v rámci predmetu postupne osvojujú kultúru spoločenskej komunikácie a demokratické spôsoby svojho konania na základe oboznamovania sa s vývojom ľudskej spoločnosti najmä z hľadiska aspektu konajúcich osôb, či skupín ľudí a tiež prostredníctvom pohľadov na dôležité formy života spoločnosti v jednotlivých historických obdobiach.
– hlavnou funkciou dejepisu je kultivovanie historického vedomia žiaka ako celistvej osobnosti a uchovanie kontinuity historickej pamäti v zmysle odovzdávania historickej skúsenosti či už z miestnej, regionálnej, celoslovenskej, európskej alebo svetovej perspektívy
– súčasťou jej odovzdávania je predovšetkým postupné poznávanie takých historických udalostí, dejov, javov a procesov v priestore a čase, ktoré zásadným spôsobom ovplyvnili vývoj slovenskej spoločnosti a premietli sa do obrazu našej prítomnosti
– vedie žiakov k úcte k vlastnému národu, k rozvíjaniu vlastenectva ako súčasti kultivovania ich historického vedomia
– prispieva tak k rozvíjaniu hodnotovej škály demokratickej spoločnosti
ISCED 2 pozostáva zo 4 modulov
Modul 1 – klasické triedy
Modul 2 – posilnenie vzdelávacej oblasti Matematika a práca s informáciami – Matematika a prírodovedné predmety
Modul 3 – posilnenie vzdelávacej oblasti Zdravie a pohyb – Športová príprava
Modul 4 – triedy pre intelektovo nadaných žiakov
Vzdelávacia oblasť: Človek a spoločnosť
Modul | 5. ročník | 6. ročník | 7. ročník | 8. ročník | 9. ročník |
Modul 1 | 1 | 1+1 | 1 | 1 | 2 |
Modul 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 |
Modul 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 |
Modul 4 | 1 | 1+1 | 1+1 | 1+1 | 1+1 |
Charakteristika vyučovacieho predmetu OBN
Predmet prispieva k orientácii žiakov v rodinnom a školskom prostredí. Vedie ich k poznávaniu svojej obce, regiónu, vlasti a Európskej únie. Umožňuje žiakom pochopiť seba samých a pomáha im v ich socializačnom procese. Učí ich demokraticky myslieť a konať, poznávať svoje práva a povinnosti a obhajovať práva druhých. Poskytuje žiakom základné vedomosti z oblasti štátu a práva a vedie ich k aktívnej občianskej angažovanosti a umožňuje im pochopiť ekonomický život spoločnosti.
ISCED 2 pozostáva zo 4 modulov
Modul 1 – klasické triedy
Modul 2 – posilnenie vzdelávacej oblasti Matematika a práca s informáciami – Matematika a prírodovedné predmety
Modul 3 – posilnenie vzdelávacej oblasti Zdravie a pohyb – Športová príprava
Modul 4 – triedy pre intelektovo nadaných žiakov
Vzdelávacia oblasť: Človek a spoločnosť
Modul | 5. ročník | 6. ročník | 7. ročník | 8. ročník | 9. ročník |
Modul 1 | 1 | 1 | 1 | 0,5+0,5 | 0,5+0,5 |
Modul 2 | 1 | 1 | 1 | 0,5+0,5 | 0,5+0,5 |
Modul 3 | 1 | 1 | 1 | 0,5+0,5 | 0,5+0,5 |
Modul 4 | 1 | 1 | 1 | 0,5 | 0,5 |